0

Internetowe Rewolucje, czyli sposób na certyfikat od Google

Certyfikat ukończenia kursu Internetowe Rewolucje od Google

Przedsiębiorstwo Google stało się skupiskiem najtęższych umysłów i cieszy się wielkim poważaniem w środowisku informatycznym, a często nawet poza nim. Z tego powodu firma może stawiać nieraz ekstremalnie wysokie wymagania względem kandydatów na pracowników. Co jednak gdyby w całkiem prosty sposób można było otrzymać oficjalny certyfikat wydany przez tę firmę? Okazuje się, że jest to możliwe.

Rozwój polskich przedsiębiorców 

Już ponad rok w Sieci istnieje strona Internetowe Rewolucje prowadzona między innymi przez wspomnianego giganta informatycznego – firmę Google. Po zalogowaniu się otrzymamy na niej dostęp do 23 tematów składających się z lekcji wideo (dostępna jest również ich transkrypcja), ćwiczeń i testów, po zdaniu których otrzymujemy odznaki. Jeśli zbierzemy je wszystkie to mamy możliwość podejścia do egzaminu (analogicznego jak wcześniejsze testy) i po jego zdaniu otrzymania upragnionego certyfikatu od Google (oraz znacznie mniej znanej firmy IAB Europe).

Projekt jest o tyle ciekawy, że wspiera go również sporo innych instytucji [1]: Ministerstwo Cyfryzacji, Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan oraz Krajowa Izba Gospodarcza.

Poziom kursu oferowanego przez Internetowe Rewolucje

Może brzmi to dość skomplikowanie, ale w rzeczywistości jest to materiał skierowany do przeciętnego człowieka (szczególnie przedsiębiorcy, który chce postawić pierwsze kroki w Internecie), tak więc wiele omawianych zagadnień jest bardzo prostych, a praktycznie żadne nie zagłębiają się bardziej w tematykę i szczegółowe problemy. Dla mnie – programisty i studenta studiów magisterskich – w zasadzie wszystkie tematy były znane i byłem w stanie zdawać testy bez wcześniejszego zaznajamiania się z materiałami wideo. Zajęło mi to parę godzin wliczając w to czas na odpoczynek, żeby nie zwariować.

Z drugiej strony trzeba jednak powiedzieć, że kurs zawiera sporo cennych informacji i niektóre mnie zaskoczyły. Na pewno będzie to niesamowicie ważne szkolenie jeśli ktoś nie miał większej styczności z Internetem, a teraz planuje zacząć w nim promować swoją firmę. Może też to pomóc usystematyzować swoją wiedzę i wyeliminować, niektóre przekonania na temat SEO czy SEM, które krążą w eterze, a okazują się zwyczajnie fałszywe.

Wartość darmowego certyfikatu od Google

Co jednak daje taki certyfikat? Czy warto o niego zabiegać? Nie zaszkodzi, ale raczej wiele nie pomoże. Moim zdaniem jest ciekawy tylko dlatego, że jest wystawiony przez Google. Ot, taki dodatek do CV, jeśli komuś zostało sporo miejsca i nie ma czego tam wpisać. Ładnie też wygląda chociażby w serwisie LinkedIn. Może się jednak okazać ważny w szczególnych przypadkach np. przy ubieganiu się o pracę w firmie zajmującej się SEO – pewnie tam taki certyfikat może być sporym plusem.

O ile sam certyfikat uważam za ważny jedynie z powodów łatwej możliwości zwiększenia swojej samooceny o tyle sam kurs „Internetowe Rewolucje” polecam w zasadzie każdemu. Trochę informacji z pierwszej ręki na temat marketingu internetowego zawsze się przyda i wraz z czasem będzie to wiedza praktycznie niezbędna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *