0

Rozwiązano kolejny problem sztucznej inteligencji

Gra go

Firma DeepMind należąca do Google opublikowała dzisiaj w Nature swój artykuł, który opisuje ich dokonania w stworzeniu sztucznej inteligencji, która jest w stanie wygrać pojedynek z każdym człowiekiem w grze go. Pokonuje również ponad 99% programów grających w tę grę.

Choć gra go nie jest zbytnio popularna w Polsce (raczej jest zdominowana przez Azjatów) to występują w niej elementy (np. przewidywanie wielu ruchów w przód, gdzie każdy ruch pociąga za sobą całe drzewa możliwych kombinacji kolejnych ruchów), które uniemożliwiły do tej pory zbudowanie systemu zdolnego do rywalizowania z profesjonalnymi graczami. Najlepsze programy potrafiły tylko odwzorowywać amatorskiego gracza.

Tym razem jednak firma DeepMind stworzyła system nazwany AlphaGo, który bije poprzednie o głowę. Pięciu wybranych czołowych europejskich graczy w go zostało zaproszonych do stoczenia pojedynku z AlphaGo. Wynik gry? 5:0 dla komputera.

Niewątpliwie wynalazek firmy DeepMind spełnia swoje zadanie i rozwiązuje postawiony problem. Pytanie tylko – czy w praktyce to rozwiązanie znajdzie jakiekolwiek zastosowanie? Bezpośrednio pewnie niewielkie. Możliwe, że jednak użyte pomysły na przewidywanie przyszłych ruchów są dość znaczące i to jest powód, dla którego firma zdecydowała się nie udostępniać kodu źródłowego swojego projektu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *